zaterdag 17 oktober 2015

Van alles wat

Zo het is weer een stuk stiller na drie daagjes oppassen of zeg maar logeerpartij van onze kleinzoons .
Altijd weer gezellig en deze keer ook weer goede hulpjes ,

Al op een trapje staand helpt hij de laatste geverfde grijze wol,
die nu rood is mee kaarden echt geweldig om te zien vol enthousiasme met hier en daar van mij natuurlijk hulp en ondersteuning maar zo klein als hij is roept hij al snel zelf doen.
Maar ook zijn broer blijft niet achter en heeft de vaart erin .
Het is boven op mijn ateliertje ......hier wordt gewerkt......
Waarna een pauze om een appeltje te eten die we weer zelf geplukt hebben op de pluktuin word bijna een traditie, ook Grace knabbelt mee

Maar toen keerde de rust in ons huis terug nadat we naar de wolmarkt waren met ze in Ottoland in de schaapskooi, nooit eerder van Ottoland gehoord jullie?
Waar ik 4 mooie Bets van Holland kocht geverfd en voorbereid door loret Karman en Joke Blokland.
Heel mooi van 6 verschillende hollandse schapen. En ja ik heb genoeg wol, maar soms doe je weer eens een zijstapje , alles uitproberen ......
Die ik nu heerlijk zit te spinnen want eigenlijk wil ik mijn eigen lace garen wel eens
maken. Het wordt een heel dun draadje tot nu toe even twee getwijnde proefjes.
Dus wordt het met dit druilerige weer een heerlijk relaxt kreatief weekend
want op de terugweg hebben we de jongetjes weer naar huis gebracht .

16 opmerkingen:

  1. Knap hoor Marloes!
    En wat een leuk gezicht om jullie kleinkinderen zo bezig te zien.
    Die leren stiekem veel van je!
    Een heerlijk weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch wel heel fascinerend, dat spinnen... En toch, ik denk dat het een hele klus is. Wel leuk om te zien! En fantastische hulp had je :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig wanneer de kleinkinderen aan jouw hobby mee willen werken.
    Mijn man hielp als kind zijn oma met bolletjes wol maken, wanneer het weer eens in de knoop was geraakt. Zat hij daar met twee handen in de lucht, wol er om heen.
    Nu even weer in alle rust doorwerken, dat is ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om de jongens zo te zien genieten, maar ja, zo'n creatieve oma werkt natuurlijk heel aanstekelijk :-) Het is natuurlijk fijn om ze om je heen te hebben,maar oh, die stilte daarna........ssssttttt....óók heerlijk :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijke foto's!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marloes, ben ik je nu net misgelopen in dat kleine Ottoland??? Ik was er van 11.15 tot ongeveer 14.30. Alle wol bij Joke bekeken en krijg dan zo'n zin om ook te leren spinnen! Lijkt me helemaal leuk als je zulke hulpjes hebt :-).
    Volgende week herkansing :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Denk dat jij in de paardenkar zat die langs ging dan , enne ik wil je wel leren spinnen hoor!,

      Verwijderen
  7. Mooie foto's, de gezelligheid straalt er van af! Grappig ook hoe Grace zit te bedelen voor een stukje appel. En waauw, je eigen lacegaren spinnen, klinkt super! De getwijnde proefjes zien er al veelbelovend uit. Mooie kleur!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je had dus lieve hulpjes,Marloes.
    En Grace is natuurlijk ook van de partij.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo samen met de wol bezig te zijn, heel leerzaam ook. Zo te zien en hebben ze zich niet verveeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hè, Marloes, zo'n logeerpartij. Wij krijgen Anna morgen. Zin in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kleinkinderen op bezoek, dat lijkt me een feest.
    Wat goed dat jij ze zoveel leuke dingen te doen geeft. Dat betekent allicht ook dat ze 's avonds vlug naar bed gaan (wegens moe gemaakt door oma :) )
    De rode wol is enorm mooi, zo naar het rozerood toe. Helemaal mijn lievelingskleur ! Je maakt er binnenkort vast weer wat unieks mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bijna teveel voor 12 blogje leuk dat de kids al mee helpen ik krijg ze komende week en ik zet ze ook aan de kaardemolen :) Mooie wol van verschillende schapen ah ja ik begrijp dat zo goed :) de grijze wol waar heb je dat mee geverft want dat lijkt mooi rood !! en dat heb ik nog nodig voor kaboutermutsen En de groeten aan de boys
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn fijn fijn! De drukte én de rust erna!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke werkplek heb jij daar. Geweldig! En dan die jongens. Bij oma logeren is gewoon een feestje.
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij een goede hulpjes om je heen, heerlijk dat ze zo enthousiast meehelpen.

    BeantwoordenVerwijderen