donderdag 8 oktober 2015

De Sari.....

Ook ik ben begonnen aan de Sari nadat ik deze prachtige doek zag liggen op de kraam bij Loret Karman op de Weverversmarkt in Hoorn was ik opslag verliefd.
Hij was gebreid door Joke Blokland en echt zo mooi dat ik meteen de wolletjes bestelde in de blauw groen geel paars tinten, die eerst verzameld moesten worden want zijn hand geverfd en me inschreef voor de workshop Sari breien.
Zo gezegd zo gedaan en nu moest ik dus heel lang geduld hebben voor ik kon beginnen ,want ja Engels patroon en best ingewikkeld beide zijde patroon breien ......nee nog maar even geduldig zijn.

Maar het bleef kriebelen dus begon ik aan verschillende proef werkjes die jullie al eens langs zagen komen.

De workshop werd uitgesteld en mijn geduld op de proef gesteld.
dus toen toch maar begonnen ,en ja het gaat goed en heb door het proefbreien vele valkuiltjes overwonnen .
Nelleke is al eerder met de Sari begonnen die is ook zo mooi en zo leuk dat ze er dan totaal verschillend uit gaan zien door die mooie verschillende kleuren kleuren .


inspannend maar zo leuk
deze wolletjes zijn toch niet te weerstaan
wordt vervolgd

17 opmerkingen:

  1. Spannend wat je nu weer voor moois gaat maken.... De foto's zien er in ieder geval veel belovend uit... Ik denk dat ik ff bij Nelleke ga kijken....
    Mooie kleuren ook heb je uitgezocht.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes en nog veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er alvast héél speciaal uit ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. woh gaaf !!!!! en dapper van je om zo toch te beginnen en zie het lukt dat geeft een dubbele voldoening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat dus vast weer mooi worden,Marloes.
    Dat is jou wel toevertrouwt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij Nelleke zag ik hem ook al langs komen, wat een juweeltjes zijn jullie aan het maken. Jammer dat de workshop werd uitgesteld en dus heel begrijpelijk dat je zelf bent gaan proberen en wat ziet dat er goed uit! Nelleke's kleuren zijn ook al zo mooi, maar jouw blauwgroene combinatie spreekt mij natuurlijk erg aan :-)
    Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, dat wordt beslist mooi! Heel veel breiplezier en succes.
    Ik wist niet dat je ook op de Weversmarkt was, ik stond daar met onze haakclub "haakcafé de Turf", had je wel graag willen ontmoeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hupla ... alweer zoiets kei ingewikkeld! Wat ben je toch knap in het breien... in alles eigenlijk! Het wordt geweldig mooi! Zie ik nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het zo knap wat jij allemaal maakt....
    Super! En mooie kleuren heb je gekozen.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik dat zo zie word ik haast jaloers op jou brei kuinsten!Kon ik dat ook maar!Er ligt hier al bijna 2 jaar wol van drops voor n leuke tea cosey met n prachtige eekhoorn er bovenop en eikels en bladeren in herfsttinten...een engelstalig breipatroon natuurlijk....ik dacht die uitdaging wel even aan te gaan,ha,ha....tot op heden NOT dus! ;-)


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, die wolletjes zijn niet te weerstaan, maar die prachtige Sari gaat boven mijn pet. Zo mooi! Ik vind het zo knap van Nelleke en jou! Ben benieuwd hoe die van jou eruit gaat zien naar mate je verder komt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Marloes, dat je de roep van de wolletjes niet kon weerstaan snap ik helemaal. Zulk mooi garen die lace van Loret. Gisteravond in het lamplicht leek het net of ik met pure zijde aan het breien was!!
    Wat heb jij ook een prachtige kleuren!!!!! Had ook zo maar mijn palet kunnen zijn ;-). Ben ook dol op de groenen en blauwen samen. Je eerst herhaling ziet er al goed uit zeg. Wil hem heeeel graag in het echt zien <3.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, had ik maar... in Hoorn doorgegepakt! Een tijdje staan kwijlen bij de kraam ;)), gedacht: ik heb nog van alles liggen... Maar de volgende dag toch spijt! En zeker nu ik ze bij jou en Nelleke voorbij zien komen... Mooie kleuren heb je uitgezocht, knap dat je toch begonnen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gewoon beginnen is nooit te laat ,en zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat lijkt me razend moeilijk! Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen