zaterdag 14 november 2015

Rusteloosheid

Een ongekende rustloosheid neemt bezit van mij, wat gebeurt er allemaal ......waarom ....
Ik zie het bij jullie ook langs gaan ,het grijpt ons alle vast, het is echt vreselijk en mijn gedachte zijn bij hen en hun familie.
maar ook denk ik houd het hoofd koel en ga door met leven.........

Dus ook een blogje over een gewoon dingetje ,het ontspant en dat is wat we nodig hebben.
Na de ochtend die we samen doorbrachten Rob en ik, zijn we heerlijk aan de knutsel gegaan ,met een zacht klassiek muziekje .
het doet ons goed ,niet weer al die nieuws berichten ,ik wil mijn kop niet in het zand steken .
Maar het is te veel ........................
De hele tafel licht hier vol met lego en breiwerk.
We genieten van de beslotenheid en de rust,
Ik brei aan mijn Sari -sjaal maar dat kan ik niet lang en stap over naar mijn muis, waar ik er al velen van gebreid heb. Ook van een patroon van zijmaakthet
Net als de  olifant die enthousiast door Teun binnengehaald is, het maakt me blij.
De muis moet haar staartje nog en dan gevuld en afgewerkt
In middels is ze afgebreid, het word een Ieniemini, ze is klein ,daar ben ik gek op.
Vanmiddag breide ik haar jurkje van heel zachte wol het waren proefbolletjes van de proeferij tijdens de haak en brei dagen in Zwolle.
Net genoeg wat een mazzel.
Ze is niet groter dan mijn hand , zo ieneminie achtig.
En de Sari het breit gestaag maar moet met regelmatig wat terug steken ,maar het is heerlijk om te doen het maakt mijn hoofd leeg en ja ik heb er alle geduld voor de kleuren zijn prachtig, maar het zal nog wel een poosje duren voor het af is maar dat is niet erg.
 
Ondanks alle wereld ellende allemaal een fijn weekend
doe leuke dingen en wees lief voorelkaar
groet
Marloes

16 opmerkingen:

  1. Mooi en heel herkenbaar
    Geniet en heb elkaar lief
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, we moeten niet vergeten te genieten van wat we hebben. Rust en liefde voor elkaar, bezig zijn met de dingen die ons blij maken. Even niet luisteren naar de alsmaar doorgaande berichten.
    Ik brei aan mijn vest, we zitten rustig in onze warme huiskamer. Net als jij doet en deed, terwijl je je muisje afmaakte. Schattig is Ieniemienie!! En je sjaal wordt echt een beauty!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ervaar ook die dubbelheid, rusteloosheid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontspanning....het lukt me nog niet echt. Zie onze minister president om 13:15 uur vanmiddag het Nederlandse volk toespreken. Zijn woorden, ook die van saamhorigheid, verbondenheid hoor ik wel maar voel het niet. Nee, het is vandaag stil in mij..... .
    begrijp ik maar ben desondanks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het voelt dubbel aan maar toch moeten we verder.
    Wat een lieverd is Ieniemienie geworden. Echt schattig.
    En de sjaal wordt weer een echt uniek stuk. Prachtig!!!

    Lieve groet, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat is het: je wilt je kop niet in het zand steken, maar het is te veel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel moeilijk daar allemaal in Parijs... geen woorden voor...
    Je creaties zijn weer geweldig mooi...het muisje! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig hebben we onze hobby waar we rustig van kunnen worden in deze onrustige wereld
    Prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik herken de rusteloosheid....de tragische gebeurtenissen blijven door mijn hoofd spelen, soms verdwijnen ze wat naar de achtergrond, maar ze komen ook nog weer terug.
    Wat 'boffen' wij creatievelingen dan dat wij onze energie en zorgen aan het werk kunnen zetten via onze handen, het lucht op en het leidt af en er komen mooie dingen tevoorschijn. Zoals jouw Ienieminie bijvoorbeeld, wat een schatje! Zo groot (klein) als je hand, wat zal dat priegelig werk zijn geweest!
    En je sari groeit langzaam maar gestaag, heerlijk zo'n werk waarbij je voor 100% geconcentreerd moet zijn; even bestaat er niets anders op de wereld....
    Groetjes weer en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt gelijk, het leven gaat door, ondanks de angst en de twijfel die in onze harten sluimeren...
    Die muis is zo prachtig! Je doet me zin krijgen om ook eens een knuffel te breien. Tot nu toe hield ik het bij poppenkleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je de 'gewone' dingen weer doet. En dat is precies wat we moeten doen, niet bang worden. Je lieve muis is mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik begrijp je wel, heb er zelf ook wel last van. Uit zelf bescherming kijk ik dan ook wat minder tv of zet een film op. Wat is je muisje schattig en dat lieve roze jurkje...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo ontzettend herkenbaar en toch de draad weer oppakken, is goed
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar het zijn ook hel spannende tijden! Daar mag je best een beetje van slag van zijn. Het zou gek zijn als het je niet raakte! Lekker troost zoeken bij eenvoudige werkjes. Hoewel eenvoudig... de Sari lijkt me heel erg moeilijk om te breien!

    BeantwoordenVerwijderen