zondag 22 november 2015

Haute couture deel 1

Zo de eerste les is alweer geweest, en ja al veel info en meteen aan de slag.
Het is nu al het voor werk om straks goed te kunnen starten.

Alles onder leiding van Loret Karman en dat is heel prettig ,ze heeft een grote schat aan kennis en deelt dat met ons ,heel blij word ik hiervan .

Beginnen met steken en materialen lapjes .
wat is je steken verhouding welke naald .........
Ik wil iets breien met een overlopende kleur en soepel,
dus kwam ik uit bij het garen geverfd door Loret Karman ,
val toch steeds voor kleur en materiaal en het was mogelijk.
dus proeflapjes breien voor de steekverhouding.
Maar eerst eens allemaal verschillende manieren van trico steken dit is pas een beginnetje .
doe steeds een stukje want is een beetje saai he....
wat gebeurt er als je recht en trico naast elkaar breit met dezelfde aantal steken
soort opzet ook belangrijk ,maar dan lapjes breien met verschillende pendiktes.
dus tot zover de voorbereiding
en ja ik vind het echt super leuk.
alles word ongeblokt en geblokt gemeten dus straks allemaal mooie platte lapjes .
wordt vervolgd.............................
 
fijne zondag
 

15 opmerkingen:

  1. Interessant om te zien en te lezen! Begrijp ik het goed dat het uiteindelijk de bedoeling is om iets zelf te onwerpen?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren. Je denkt altijd "ik kan goed breien" maar als je dan een cursus gaat volgen......veel succes en wie weet kan je dan kan je onze spingroep straks allemaal tips geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel interessant om dit te volgen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend! Ik ben benieuwd naar het vervolg...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Interessant Marloes.
    En je ziet maar weer,je bent
    nooit te oud om te leren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij chinees :) Maar ik zie wel al dat het mooi is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor mij russisch Els hahahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo benieuwd wat het resultaat zal zijn!!
    Engelengeduld is denk ik wel een pré :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een leerzame cursus is dit! Volgens mij is het een echte oogopener (we denken dat we kunnen breien, maar dit zijn de kneepjes die maken dat je écht kunt breien). Het doet me een beetje denken aan de workshops die ik wel eens volg voor de muziek: je krijgt theorie en uitleg die je je thuis eigen moet maken. Heel leerzaam én heel nuttig én vast ook heel gezellig :-)
    Ik ben benieuwd naar je vervolg. Veel plezier met je huiswerk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou....dit zou ik ook wel willen doen. Wat heerlijk dat je er zoveel van leert!!
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben jaloers!!!! Dit is echt de uitgebreide basiskennis die je eigenlijk altijd nodig hebt om iets te breien!! Wat super om dat allemaal te leren van Loret. Zij heeft al zo ontzettend veel technieken gebruikt in verschillende projecten!! Met hoeveel zijn jullie?? En de wol die je hebt gekozen lijkt me ook prachtig! Maak je je proefjes met die wol, of in een andere kleur of in weer ets anders?? Het is dat ik mijn vest af wil hebben, maar anders volgde ik je letterlijk op de voet :-).
    Leve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben heel nieuwsgierig naar het eind resultaat. De kleuren zijn in ieder geval prachtig!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, dat vind ik Leuk! Al die proefjes. Ik zocht een halfuurtje geleden naar een oud breipatroon en kwam in de map allerlei kleine proefjes tegen. Zo leuk om te hebben en te herinneren: "o ja, dat was die sjaal!".

    BeantwoordenVerwijderen