donderdag 11 oktober 2012

Het houd me bezig!!!!

Ja het houd me soms letterlijk en figuurlijk bezig.
Op de donderdag ochtend is er hier in het buurtpunt inloop voor vrouwen, men kan hier naaien en breien ,borduren of andere dingen op handwerk gebied ,maar.....................wie wil ze dat leren!!!!
De gehele groep zijn vrouwen uit andere culturen die toch nog erg geisoleerd leven hier in onze buurt ,de taal niet of slecht spreken een enkeling is hier opgegroeid en kan zich prima verstaanbaar maken en ook meteen als tolk dienen.
maar handwerken  uitleggen of leren kan gelukkig met handen en voeten!!!!!!!!!!!!!
Dus dat ben ik aan het doen op de donderdag ochtend en ja mijn doel is om door middel van dit een steentje bij te dragen aan het samen zijn ......
Maar ja meteen een bloemetje willen breien is dan een hele klus als je nooit hebt leren breien, maar enthousiasme doet een hoop dus gaande weg onstaat er toch een eerste blaadje.
En iemand anders wilde graag borduren ,dus beginnen we met iets kleins voor aan je tas of aan je schaartje en ook daar is het haar eerste werkje !!
Je kan het je eigelijk niet voorstellen dat je dit nog nooit gedaan hebt,dus wat is er leuker dat ik het ze kan leren .
Van alles meegenomen aan borduurlapjes die ik nog had,borduurgaren ,oude breinaaldjes,wat wolletjes alles komt van pas ,want ja geld ervoor ontbreekt ook.
Jonge vrouwen met 4 ,5 6 kinderen al, een ieder weet wat dat kost.
Maar het is gezellig.En we moeten het toch echt samen doen volgens mij ...............................

24 opmerkingen:

  1. ik heb bewondering voor je, en ja je hebt helemaal gelijk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig initiatief, Marloes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi initiatief en super dat je dit doet. Je hebt het al zo druk en dan dit er nog bijdoen. Petje af. Marnix denk dat het ook veel voldoening geeft als je ze bezig ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Marloes, hoe tof én lief!!!
    Hieperdepiep voor jou! Madammen als jij maken de wereld mooier, nog veel les-plezier!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem11.10.12

    naaaah wat enorm lief van je zeg, dat verdient een op afstand knuf.......heb je hem e pakken??

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed van je!! Lijkt me ook erg gezellig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem11.10.12

    Wat een geweldig plan heb jij daar opgezet...misschien kan je meer vrouwen inschakelen om te helpen, jammer dat ik net eventjes te ver weg zit ......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat goed zeg... het zal best wel dankbaar werk zijn. Daar krijg je veel energie van.

      Verwijderen
  8. Wat een super goed initiatief. Echt goed van je dat je dit doet. Dat verdient zeker een pluim, dus bij deze krijg je hem van mij.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief van je Marloes. Jij bent goed bezig ;-) Het zal ook wel erg gezellig zijn met al die dames.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem11.10.12

    Geweldig Marloes, dat je dit doet! Samen handwerken geeft zoveel plezier!! Je bent een kanjer!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt volkomen gelijk! En.. het lijkt me ook heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat top dat je dat doet zeg....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zus, ik ben zeer trots op je. @

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Man, ik lees de voldoening die dit geeft uit je verhaal. Super, als iedereen dat nou is zou doen, zou de wereld er een stukje beter uitzien👍👏

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik schaar me graag aan bij alle andere reageerders voor me, het is geweldig dat je dit doet! Leuk om zo samen bezig te zijn en het geeft voldoening aan iedereen, want niet alleen zijn de andere dames je vast heel dankbaar, het is ook heel fijn om al die blijde gezichten om je heen te zien als je ze helpen kunt, nietwaar?

    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. inderdaad...wat mooi dat je dit doet en ik geloof meteen dat het heel veel voldoending geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is hartstikke mooi werk, Marloes! Echt uit het hart gegrepen..., ik kan me voorstellen dat je er helemaal voor gaat!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat goed dat je dit doet, Marloes! En wat een prachtig initiatief. Daar zouden er veel meer van moeten zijn in ons kikkerlandje. Handwerken verbroedert, of je elkaar nou verstaat of niet.
    Lieve groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  19. |Wat super dat je dit doet!! Lijkt me heel dankbaar om te doen. Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prima initiatief! Geweldig dat je dit doet. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat je dit werk doet zo leer en je hobby aan andere door kunt geven.
    Fijn Weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk initiatief!!
    en je kan zoveel leren van bv turkse vrouwen.. die handwerken zoooo mooi en breien op een ergonomischer manier dan we hier in holland geleerd hebben!

    ik heb een internationale kookklup in een buurthuis ..
    iedere maandag weer genieten van elkaars recepten en onderwijl het nederlands oefenen!
    jammer dat alle buurthuizen hier overgenomen zijn door de gemeente.. en je dusde zalen per uur moet huren voor heeeel veeel geld..
    het is dat onze kookklup al zo lang bestond dat we onder de oude voorwaarden door mochten gaan.. nl alleen het gas betalen.

    BeantwoordenVerwijderen