dinsdag 9 oktober 2012

baby kadootjes

Voor een van mijn klanten die twee achterkleinkinderen krijgt heb ik klokjes met een belletje voor aan de wieg gebreid op verzoek..............
Zij vertelde dat je die vroeger  zo kon kopen .
voor haar breide ik twee paar een stel wit  en een stel roze voor de inmiddels geboren achterkleindochter.
Eigelijk is het simpel, Rondbreipen 2,5
Zet 28 steken op brei ongeveer 14 a 15 pennetjes op een rondbrei naald.
Dan pen 16 . 1 steek breien 2 steken samenbreien tot einde pen,volgende pen alle steken twee aan twee samenbreien.Laatste pen de
laatste steken de draad doorhalen en aantrekken en afkanten ,en ja dan even de belletjes erin hangen en naar eigen keuze een koordje of lintje eraan en klaar
zie hier
.........................................................................................
                                 groetje Marloes

14 opmerkingen:

  1. zo zie je maar weer...eenvoudig en zóó leuk!! ik hou hier wel van, nostalgisch idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem9.10.12

    dat is een leuk en lief kadootje....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit weer leuk gedaan!! Doe je dus gewoon EVEN. Weer iemand blij gemaakt. Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem9.10.12

    lovely
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige klokjes zijn dat geworden, Marloes!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, wat schattig Marloes! Echt bijzonder dat je met dit mooie cadeautje twee mensen helemaal blij kunt maken! Lief van je!1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi gemaakt, lieve kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief en mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Marloes. Ik kan me herinneren dat ik zo'n stel op de lagere school heb gebreid, helaas niet bewaard. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen