zaterdag 20 oktober 2012

apple pie uit een potje

Een heerlijke zaterdag waarop ik in alle rust naar de boerengroente winkel ben gefietst en daar heelijke seizoens groente en biologisch brood koop,want ja mijn groente shake-je daar gaat wel wat lekkers in hoor!!!!
En zo fijn dat je dan meteen de polder in fietst terwijl ik toch in amsterdam woon ,echt het is meteen zo heerlijk buiten........
En toen de oven vast aan en uit het nieuwe Robin magazine het recept van de appeltaart in een potje gemaakt ook even meteen uitproberen want het lijkt me gezellig als toetje als je eters krijgt en die heb ik eerdaags en dit hoort dan even bij het voorwerk....
en ja het ziet er grappig uit en ruikt heerlijk.
Ze lijken een beetje bleek maar dat is vertekend hoor!!

In grote lijnen is het bladerdeeg gevuld met appel, nootjes, spijs  en kaneel, klein beetje boter, eventueel suiker(maar met het spijs laat ik het achter wegen) .
Ook leuk om mee te nemen ,kan koud en warm gegeten worden, de pot kan je dicht schroeven ,  en opleuken .
Leuk Recept het is van Angela van Gils............bedankt Angela denk echt dat het een sukses nummer wordt in mijn keuken.

Er staan meer leuke recepten in dus de rest zal nog wel volgen!!!
Fijn weekend












B

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Eerdaags eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt alsof er veel kalorien inzitten! Als het dan maar kleine potjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit, Marloes en nog gezellig ook, zo in een potje serveren, dat maakt het meteen bijzonder.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heeeeel verleidelijk appeltaart in een potje! Het ziet er ook heel uitnodigend en knus uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Krijg er trek van. Ziet er echt super leuk uit. Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en lekker, je zou het hier bijna kunnen ruiken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je al een recept hebt uitgeprobeerd en goed gelukt zo te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat apart !!! En inderdaad, heel makkelijk mee te nemen, zo in die potjes !!! 'k Zal 'm onthouden !!! :o)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel erg lekker uit! Ik zou graag bij je komen eten, hahahaha...
    Leuk hè dat uitproberen van recepten... Ga ik de komende week ook doen!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem20.10.12

    ik had het gezien in het blad, het ziet er ook heerlijk bij jou uit, gezellig knus

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kan ook met gewone cake met of zonder appel ook !!
    gewoon in weckpotten zonder deksel bakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem21.10.12

    Dat ziet er heel apart en toch ozo gezellig uit, en ja genieten hé als je zo heerlijk rond kan fietsen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm, klinkt heerlijk! Ook een leuk idee om het zo in een potje te doen! fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh dat heb ik nog nooit gezien, appeltaart in een potje :-0 Erg leuk en zeker bijzonder om op te trakteren.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er lekker uit weer eens wat anders het zal zeker in de smaak vallen bij de visite
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, lijkt me zalig!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een intrigerend nagerecht!

    BeantwoordenVerwijderen