donderdag 3 december 2015

Haute couture deel 2

Heerlijk woensdag avond kon ik weer op cursus.
met mijn huiswerk onder de arm ging ik om 18.15 uur op pad, het was een drukke werkdag geweest ,snel een hapje eten en weg.
maar een maal richting bus halte liep ik al op vleugeltjes ik had er weer zin in.
En ja is dit niet het liefste wat ik doe......
we keken naar elkaars huiswerk en lichtte dit toe ,heerlijk zoveel als je dan weer van elkaar leert.
En mooie je proefjes glijden door je handen.
het is een leuke enthousiaste groep met veel ideeën.
Steken proefjes en werkboek, meten en noteren, we zijn druk bezig en gretig......
Ik moet nog wel weer even aan de slag met mijn stekenproef , een dikker naald , ook wel een echte steken beproeving maar goed ik heb het nodig want sla vaak dit soort stapjes over maar weet best dat het nodig is om goed werk te leveren.
mijn kleurverloop nog eens onder de loep.
maar het krijgt steeds meer vorm in mijn hoofd .
ik neem nog een streng knal geel mee naar huis .
ik wil wat accentjes, ......
Maak nog een lapje voor mijn kleur verloop.
de keuze s worden gemaakt .
doe er nog een richeltje geel in voor het effect.
en waar ga ik het toepassen........
 
het krijgt steeds meer vorm in mijn hoofd .
Nog even over de mail mijn stekenproef overleggen en dan kunnen we met het eerste breistukje starten ,,,,,,,
misschien moet er nog wat bijgesteld maar dan kunnen we los.
we werken met dit prachtige boek ,alles is in Engels maar ook dit leert als je er mee werkt.
Sorry het ligt op zijn kant , .....heel handig naslag werk en zoveel manieren ,manieren die ik echt niet wist maar wel super mooi.
we leren door .....en zo leuk.
ik wil het iedere dag wel ,ik kom heerlijk aan mijn trekken en geniet.
                                     fijne dagen met sint en piet
                                            groet marloes
 
 

16 opmerkingen:

  1. Als ik het zo lees komt er nog heel wat bij kijken.
    Heel leerzaam dus.
    En...je bent nooit te oud om te leren.
    Leuk,dat je het er zo fijn vindt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit is helemaal jouw ding ... En wat een meerwaarde om zo met elkaar bezig te zijn en van elkaar te leren!
    Ik volg de vorderingen en berichten met plezier hoor...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Getzie, wat ben ik jaloers!!!!!!!!! Zie bijna groen van afgunst!!!!
    Wat superfantastisch om dit zo te leren!! Dat samen kritisch je huiswerk bekijken. Oh, wat geweldig is dat, niet alleen bewonderen maar ook zien wat er aan verbeterd kan worden, hoe de anderen dit hebben gedaan. En zoals je beschrijft, dat hierdoor je ontwerp gaat groeien in je hoofd. Hoe het zo langzaam maar zeker zn definitieve vorm krijgt. Echt, heerlijk voor jou, maar ik wil het ook :-)))))))))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een genot om in een gezellige groep gelijkgestemden bezig te kunnen zijn met je hobby! En dan leer je ook nog 'iets' :-)
    Oh die proeflapjes maken....dag vind ik ook nooit leuk...en soms (vaak, schaam...) doe ik het niet en daar heb ik dan ook weer soms (vaak) spijt van...
    Als ik het goed begrijp ga je eerdaags voor 'het echie' beginnen? Leuk! Ik ben reuze benieuwd naar wat (en hoe) je gaat maken. Veel plezier met je huiswerk :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha ha dat gaat wel goed met jou,
    omdat je er zoveel van houd.
    Maak er maar wat moois van meid
    dan hebben wij weer veel gezellige leestijd.
    Veel plezier in het weekend hoor,
    ik ga er weer snel van door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leer je veel op deze cursus. Je gaat daarna vast nog een heleboel moois op maat breien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat wij zo het hele proces mee beleven!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg, zo'n cursus waar je elkaar zo veel leert.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal Marloes, top!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben zo benieuwd naar dat eerste werkstuk!
    Fijn weekend! Vlimbouter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig als je zo bezig bent met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geniet mee!
    Nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sjongejonge, het is een waar haute couture avontuur!
    Spannend, dat geel!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk he dat cursus en huiswerk ineens fijn zijn! ;-)) Dat was vroeger wel anders. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen