donderdag 31 december 2015

De laatste dag van 2015


Zo bijna is het om dit jaar, gevlogen is het weer.
Ieder jaar zolang als ik me kan heugen bakte ik de oliebollen en flappen ,heel vroeger altijd samen met mijn moeder .
Het was en is een ware traditie ,maar dit jaar nam mijn dochter het stokje over en haalde ik een schaal bij haar op en hield wat gezelschap tijdens het bakken.

Speelde nog spelletjes met de jongens en ging weer heerlijk naar huis.
Moet bekennen dat ik niet veel heb met dit feest behalve de oliebollen....mmmmm

Dus geen terug blikjes hier ,voor mij is het iedere dag nieuwjaar
Ik denk altijd aan deze mooie spreuk of gezegde.
Leer van gister ,leef vandaag ................

maar voor een ieder wens ik een mooi nieuw jaar met een goede gezondheid

                                   lieve groet Marloes

18 opmerkingen:

  1. Jij ook een heel goed, gezond en creatief jaar toegewenst. Eet smakelijk van de oliebollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm... Die flappen herinneren me aan vroeger!
    Smul ze!
    Ook voor jou een fantastisch en bovenal gezond 2016 gewenst!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De oliebollen zien er goed uit! Wel een mooie traditie om zelf te bakken, maar ik heb hem nooit voortgezet.
    Van mij mag het weer snel gewoon januari worden, ik houd niet van de knallen die (al dagenlang) om m'n oren vliegen.
    Goede jaarwisseling gewenst en veel gezondheid en creativiteit in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marloes, lekkere oliebollen en een fijne traditie. Bij ons worden ze vooral tijdens kermissen gegeten.
    Ook nog een fijne eindejaarsavond,laat de bollen smaken en de beste wensen voor 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de oliebollen. Bij ons kennen we deze traditie niet.
    Ik wens je een super, gezellig, creatief en positief 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om die in liefde gebakken oliebollen te kunnen halen en nog even een spelletje te kunnen doen met jullie lieve kleinzonen.
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk; morgen is het gewoon weer een nieuwe dag alleen is er een jaarcijfertje veranderd :-) toch wens ik je een hele smakelijke avond, een rustig middernacht en voor daarna veel geluk, goede gezondheid, gezelligheid en een heleboel creativiteit!
    Lieve groetjes weer (en tot volgend jaar, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier bakte manlief de oliebollen. Mmmm. Ook ik heb niet zoveel met oud en nieuw ben altijd blij als het voorbij is. Ik werk ook altijd met oud en nieuw zodat de mensen die graag vrij willen vrij kunnen. Maar ik wens je een fijne rustige jaarwisseling en alle goeds voor 2016. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oliebollen bakken: toen de jongens nog thuis woonden had ik emmers vol beslag en bakte schalen vol!! Heerlijk waren die met appel en oranjesnippers!!! Nu al jaren halen we ze bij de lekkerste warme bakker van Barneveld. Smaakt ook goed hoor.
    Maar ik zie zo de keuken van je dochter voor me; heerlijk. De jongens er bij, spelen met oma is natuurlijk super!
    Nu nog even de avond door en voor Grace hoop ik dat dat een rustige avond is!
    voor jullie alle goeds, gezondheid en geluk voor 2016. Creativiteit heb je genoeg, dus dat zit wel goed :-D!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zien er lekker uit,Marloes.
    En ook voor jullie alle goeds voor 2016.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel, Marloes. Dat wens ik jou ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik bakte en bakte voor de tuinders, Lief, buren en allemanswaarders en ik et er zelf geen één hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, mooi gezegd Marloes! En wat gezellig dat je dochter het bakken over neemt :) Ik wens jou en de jouwen veel liefde, optimisme en gezondheid toe voor dit verse nieuwe jaar! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En waren de oliebollen van je dochter net zo lekker? Vast wel! Een heel fijn jaar voor jou en je familie gewenst x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooi, gelukkig en gezond 2016 gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik heb weinig met nieuwjaar....ik houd zelfs niet van oliebollen, haha. Appelflappen dan weer wel.
    Ik wens je een gelukkig nieuwjaar, elke dag opnieuw!!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. voor jou een jaar vol dingen om dankbaar voor te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lekker en voor jou ook een mooi fijn en creatief jaar :)
    ( ik loop achter met blogjes lezen sorry )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooohhhh die oliebollen en appelflappen zien er ook heel lekker uit zeg! Zoveel heb ik er ook (minstens) op. Niet te versmaden :) Ook jij een gezond, fijn en creatief 2016

    BeantwoordenVerwijderen