dinsdag 19 januari 2016

Dankbare dinsdag

Het is alweer dinsdag, ik roep Grace en we gaan naar buiten .
We lopen richting kinderboerderij ,het is koud en voelt nu als winter.
het is grappig hoe door bepaalde geluiden je gedachtes op een spoor gezet worden.
Ik hoor de haan kraaien ,meteen denk ik de haan kraait 08:00 uur omdat het rond die klok is.
Maar gelijk glimlach ik en denk wie zou dat bedacht hebben ....
ooit een haan tegen gekomen die klok kon kijken .....nou ik niet.
Het is een prachtig plaatje zo met die rode lucht.
we lopen verder richting polder, met de doorgedraaide haan op de achter grond hij lijkt niet meer op te houden.
Aan het eind van het pad zijn ze met de weg bezig ...nee nu niet het is allemaal bevroren .
En dan ineens strekt de polder zich voor me uit
Ik hoor geen ganzen nu, het is stil............................
Verderop zitten de meerkoeten ze hebben zich verzameld in het stukje water wat nog open ligt.


Ik sta hier nog even stil ,het is zo'n mooi gezicht .
 
Dankbare Dinsdag
hier hoef ik toch niets aan toe te voegen......

19 opmerkingen:

  1. Ja, die zonsopkomst was mooi hé! Toen ik de kippen en de haan voerde, zo rond de klok van acht zag ik die mooie lucht ook :-) Heerlijk stil buiten, echt winter!
    Fijne dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig begin van de dag!! Koud, maar mooi met die zonsopgang en de polder!! Ennn .... wat sluit de eerste reactie geweldig aan bij jouw verhaaltje over de haan en 08.00 uur :-)))).
    Fijne dag nog, liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi zo s'morgens vroeg he? Puur genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word al dankbaar van de foto's Marloes, Prachtig.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel moois, daar kan je alleen maar stil en in verwondering naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jazeker hier hoeven geen woorden bij mooi stuk glopen jij ik heb vandaag last van de kou. maar vanavond ga ik nog een stuk lopen dappere ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonsopgang en zonsondergang op een koude heldere winterdag. Ze zijn allebei even mooi. Ik heb een lichte voorkeur voor de zonsopgang, want dan ligt er nog een hele stralend-zonnige dag in 't verschiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volop genieten dus.
    Je hebt helemaal gelijk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi begin van je dag, echt genieten zo.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad. Meer moet een begin van de dag niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat gaaf zo s morgens vroeg. Mijn man kwam deze week 3 hertjes tegen in het veld vlak bij de stad. Ook s morgens vroeg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk hè, de frisse ochtend natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die haan bij jou op je pad houdt nog een beetje rekening met de mensen... de haan van onze buren kan ook klok kijken: iedere nacht rond half 2 begint ie! Gelukkig nooit langer dan een kwartiertje :-)
    Mooie foto's heb je weer gemaakt; de ochtendrust spat er van af.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie woorden...... Er schuilt een dichter in je. @

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie ervaring, lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi he en zo sereen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een stilte he, Nou ja op die haan na..

    BeantwoordenVerwijderen