zondag 18 mei 2014

Spinnen bij de boer

In mijn wijk was er gisteren een dag van de stadslandbouw met o.a schapenscheren en toen ik daar een tip van kreeg meldde ik me aan om te spinnen samen met drie andere spinsters.
5 minuten fietsen en ik was op de plek.
En wat was het een mooi weer, erg leuk en gezellig allemaal enthousiate kinderen met vaders moeders en oma en vele andere.
Hier onze tafel met zelfgemaakte spullen, waar we naast zaten te spinnen
Boer henk aan het scheren
lesje spinnen deze meneer had het snel aardig in de vingers
http://miekeswolwerk.blogspot.nlmieke, van http://miekeswolwerk.blogspot.nl  en sabine met de kinderen aan wolvilten

geschoren vachtjes van deze schaapjes.
hier wordt direct van de vacht gesponnen lekker vet......nou het was een geslaagde dag met een vachtje ging ik naar huis en nu ligt het boven na een wasbeurtje
lekker te drogen

fijne zondag het is heerlijk weer

18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omgeving om in te spinnen! Leuk zo tussen stro en schapen. Het weer werkte helemaal goed mee en goed dat er zoveel belangstelling voor jullie was. Fijn hé om zo met je hobby bezig te kunnen zijn en het te kunnen delen met anderen.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er zeker uit als een geslaagde dag en je hebt er mooi een vacht aan over gehouden :-) Zo leuk om anderen enthousiast te maken voor je hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee wat leuk zeg! En je kunt lekker zelf aan de gang met een vers vachtje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woon je in Amsterdam en heb je zoiets vlak bij je.... Wat een heerlijke dag! Er is behoorlijk wat belangstelling voor wol en spinnen... Jij hebt weer een mooie vacht en je kunt voorlopig wel vooruit...De schapen van mijn zus zijn nog niet geschoren, maar dat gebeurt vast binnenkort.... dan komt er wel weer een vacht deze kant op... Fijne dag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk dagje!! En nog een mooie vacht op de koop toe ;) Mijn boerenvriend is er gisteren ook geweest, misschien hebben jullie elkaar wel zonder te weten ontmoet! Groetjes en geniet vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat klinkt als een heerlijk Marloes dagje. En ook nog eens een mooie vacht mee naar huis...super toch?! Krijg je zalig veel energie van zo'n dagje. Have fun met de vacht! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! En dat in de stad! En wat fijn dat je er een mooie vacht aan over hield!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een geslaagd dagje dus.
    En aan de foto's is goed te zien,hoe fijn het was.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn lekker spinnen in de buitenlucht en dat zo dichtbij huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo een tof initiatief!!! Fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is echt een lekker dagje weg ah en mooie vachten ha ha ik krijg er verstand van :)
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk!!! Als ik de dames laat scheren 1 deze weken, hoeveel vachtjes wil jij dan (en nee niet tegen betaling!!!!!) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig zeg, dat ga je vast vaker doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee, boter bij de vis. Misschien maak je anderen ook nog enthousiast. @

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk, zo'n dag!
    Wat gezellig dat je je kunsten mocht vertonen! En ook nog een vachtje mee naar huis, fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat lijkt me dat leuk om te zien. Daar zou ik ook volop van kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er uit als een hele gezellige dag! Zou ook best eens een stukje willen spinnen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat was vast een hele fijne ervaring. Als ik dichtbij had gewoond, dan had je mij zeker ook gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen