woensdag 7 mei 2014

schattige borduurwerkjes

Kleine borduurwerkjes ik vond ze op een rommelmarkt voor een habbekrats.
ze zijn hooguit 8 cm in het vierkant.
maar zo schattig en mooi.
kleine engelse cottage huisjes, was er meteen verliefd op.
Petit point is de naam van de techniek minuscule kleine steekjes, een heidens karwei.
Maar bij mij komen ze goed terecht ,zijn alweer gewassen en gestreken ,ze liggen nog even in de wacht hoor maar al eerder maakte ik deze etuitjes met oude borduurwerkjes
en die gebruik ik met veel plezier, in die van de paddenstoelen zit altijd mij fietssleutel handig want anders ben ik hem zo kwijt
de ganzen zijn voor de i -pod en zo heeft alles zijn bestemming.
ben gek op dit soort dingen...............................dus als er een gaatje is ga ik er wat mee doen en zie je ze vanzelf weer langs komen

17 opmerkingen:

  1. Misschien een klein quiltje van maken? Ze zijn erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk en wat een mazzel !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, leuk Marloes om er "iets" van te maken... Petit point is heel veel werk. weet ik uit ervaring. Doe het nu nooit meer. Fijne dag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee!
    Ze zullen het misschien ook wel heel goed doen op de deksel van houten doosjes, maar een etuitje voor de huissleutels is ook een heel goede optie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn zeker mooi zeg! Prachtig die oude borduurwerken. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is nog eens een leuke vondst. En een leuk idee om er etuitjes van te maken. Misschien ga ik je idee nog wel 'pikken', want zo'n etuitje voor mijn fietssleutel heb ik nog niet en dat is toch wel handig :-)
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die lagen op jou te wachten: fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vondst. Hier ga je vast hele leuke dingetjes mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad priegelwerk,dit soort borduurwerkjes.
    Maar erg mooi.
    En leuk,dat jij ze gaat omtoveren voor iets leuks.
    Misschien een leuk sierkussentje,met alle borduurwerkjes
    bij elkaar ?

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Smelt, smelt, wat een prachtige borduurwerkjes! Heel leuk om ze te hergebruiken en een andere bestemming te geven. Ik ben nu al benieuwd naar wat je er van gaat maken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet altijd denken aan de maakster van zoiets bijzonders. Ze moest eens weten dat het zomaar weg was gedaan. Maar dan mocht ze ook weten hoe haar werk is gevonden en hoe mooi iedereen het nu kan zien!!
    Wat je al hebt gemaakt van de eerdere borduurtjes ziet er super uit! Dit wordt vast net zo mooi!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die Engelse cottages huisjes, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke vondst. Ik vind ze geweldig, ben gek op cottages. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk zeg!Jij weet toch ook overal wat moois van te maken,heerlijk is dat toch zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk. Ik dacht precies hetzelfde als Nelleke Markesteijn hierboven. De maaktster moest eens weten en gelukkig wordt er iets moois van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatjes, die huisjes. Je ziet dat ze met liefde gemaakt zijn. Hie zou ons werk later terecht komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, die zijn leuk!!! Zou ik ook niet hebben kunnen laten liggen....
    Wat leuk om daar iets van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen