donderdag 12 januari 2017

hoog tijd om een regelmatig te bloggen

Zo na een poosje van rust en onregelmatig bloggen ,heb ik de stoute schoenen weer aangetrokken .
Want bloggen is toch eigenlijk heel erg leuk ,al las ik regelmatig op jullie blogs, mistte ik het schrijven en reacties ook.

dus daar gaan we weer ....gezellig.

De paspop

Ik heb me een paspop aangeschaft en bij deze heet ze Polly.
Polly is deze week door mij op de juiste maten (de mijne dus) afgesteld .
Zo vreselijk handig want nu hoef ik zelf niet meer als pop te functioneren en me in allerlei bochten wringen om te kijken of hetgeen wat ik maak enigszins in de richting van mijn maten komt.

Ik ben begonnen aan een nieuw vestje(nee ik heb er nog niet genoeg) en ja hoor Polly kon meteen aan het werk.
Zo handig.......................
Het is een vestje van alpaca wol, naar een patroon van Carol Feller.
Het patroon heet Santa Plum
Iemand die geweldige patronen maakt maar ze ook zeer systematisch beschrijft en alles toelicht.
Patronen van haar zijn in het Engels en ik moet toegeven oefening baart kunst het lezen hiervan gaat steeds beter .
Ik kon het echt niet laten even weer iets nieuws erbij te beginnen , dit is weer zo leuk om te breien .

maar ook de andere breiwerken sokken ,sjaals groeien gestaag.

Fijne donderdag groet van mij.........



23 opmerkingen:

  1. Zó fijn om weer een blogje van je te zien! (dank voor je ractie op mijn blog) En dan meteen een kennismaking met Polly. Wat een handige pop; ze kan op maat versteld worden, super lijkt me.
    Je hebt weer een mooi vestje op de pen staan en hé die kleur komt aardig in de richting van mijn nieuwe breiwerk *Ü*.
    Heel graag tot de volgende keer.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow wat een mooi patroon heb je uitgezocht! Ik zag op de Ravelry site van Carol Feller nog veel meer moois. De site heb ik maar weer snel gesloten: ik heb even genoeg onder handen en op mijn lijstje *Ü*

      Verwijderen
  2. Welkom terug ...
    Gezellig genieten van jouw prachtig breistukje ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welkom terug oma! en welkom handige polly!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je er weer bent.
    Wat handig zo'n paspop op je eigen maten. Scheelt een hoop gedoe en je ziet veel beter hoe het zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de aankoop! Welkom Polly want haar gaan we vast nog vaak zien verschijnen hier! :-) Dat wordt weer helemaal een prachtig vestje! Welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handige paspop is dat en leuk
    dat je haar een naam hebt gegeven.
    En zo te zien,gaat het weer een mooi
    vest worden.
    Fijn,dat je weer in Blogland bent.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer regelmatig te lezen bent, ik heb je gemist XXX
    en wat een handige Polly zeg, wauw
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je er weer bent. En wat handig zo'n Polly die je op maat kunt maken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je er terug bent! Jouw Polly lijkt me heel erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar. Fijn dat je terug bent. Hier zal het toch nog eventjes duren om terug in mijn blogritme te komen door de verbouwingen die maar blijven duren. Zo'n paspop is schitterend gerief om te hebben. Prachtige vest in wording. Mooie kleur trouwens. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel goed plan, dat je weer meer gaat bloggen, ik vind het leuk!
    Handig, zo'n pasvriendin ;-)
    Het begin ziet er al heel goed uit!
    Groetjes en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je er weer bent! Maar eh... er 'moet' niets hè?
    Ik ben wel mega jaloers op Polly hoor... (laat het Sibille niet horen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. geweldig zo'n paspop!!!
    en het wordt vast weer een kunstwerk dat vestje.. ziet er nu al erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat je er weer bent. Handige paspop heb je, geniet van Lolly.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om te lezen dat je weer in Blogland bent! Nadat de wereld zo op z'n kop heeft gestaan vraagt het soms heel veel tijd om de balans weer te vinden.. Mooi Marloes, dat we weer wat van je horen :) En Polly lijkt me een droom om mee te werken, superhandig zo'n juf die eeuwig de tijd voor je heeft ;o) Veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, bloggen is leuk ..., maar je moet er wel klaar voor zijn en voor in de stemming. Ik kan me best voorstellen dat er zo af en toe geen moed voor op gebracht kan worden. En het hoeft toch ook niet. Maar als je je weer goed en prettig voelt, kom het leuke van bloggen vanzelf weer terug!
    Wat een schitterende paspop heb je nu, en die is ook wel aan jou besteed!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed dat je terug bent en meteen alweer volop creatief, zo kennen we je!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt we heel handig, zo een aanpasbare paspop!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk voor je dat je er weer zin in hebt.
    Mooie paspop trouwens, daar zal je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen