maandag 21 maart 2016

breien is heerlijk

Zo allereerst moet de onderbroek afgebreid ,dan kon muis verhuizen naar hiernaast.


Zo speciaal voor jouw
Sandra  en toen lekker aan mijn Renaiccance sjaal gebreid ,het breit iets sneller op dan de Sari ,
het breit zo leuk ik geniet er van
En toen zondag middag op pad naar Haarlem  alwaar ik in de PHILHAMONIE naar de Mattheus Passion, ben geweest, even wat anders als breien maar voor mij ook best moeilijk om stil te zitten .
Een breiwerkje erbij zou niet mis zijn ..het zat wel in mijn tas ,...maar heb toch de volle middag genoten en stil gezeten.
Werkelijk prachtig ik luister er iedere jaar naar op de klassieke radio zender ook heel mooi maar dit maakte het toch af.
Weekend alweer voorbij
Fijne week

23 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, dat je je breiwerk zou willen pakken :-)
    Ik had vorige week een vergadering en had spijt dat ik geen handwerkje mee had!
    Keurige ondergoed heb je afgeleverd en je andere breiwerk... prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Renaissance wordt wel heeel erg mooi Marloes!! Ik vind de kleuren ook prachtig; mooi rustig bij zo'n druk patroon.
    En dan je eerste foto; hahaha. Toen ik het net zag op mijn dashboard dacht ik even dat het een plumeau was!!! Maar nee, 2 muizenbeentjes, een onderbroekje met staartegaatje en rok omhoog hahaha!! Helemaal AF!! Geweldig !!
    Ja, dat stil zitten een hele middag valt niet mee, maar toch is het volgens mij het mooiste zonder een breiwerkje er bij ;-).
    Een mooi weekend zo!!
    Fijne week en lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dik moest net als Nelleke even puzzelen wat dat roch was dat rose met die sprietjes.... En je breiwerk is prachtig. Zo knap dat je dat kunt met al die bollen en dan ook nog dun garen. Petje af hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je buurmeisje heeft geluk!! Wat ontzettend leuk, dat muisje en ook dat bedje. En dan zo'n superdegelijke onderbroek, geweldig. Ik was vorig jaar naar de Mattheus en was onder de indruk. Ik vraag me af waarom er niet gebreid of gehaakt wordt. Niemand doet het. Ik denk dat het ongepast wordt geacht. Maar ook bij een klassiek concert wordt het niet gedaan. Voor mij zou het maken dat ik me veel beter zou kunnen concentreren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat was wel leuk geweest als jij daar gezellig met je tikkende breipennen tussen had gezeten. Fijn huiselijk! Maar goed dat je het niet gedaan hebt nu kon je fijn genieten en alles in je op nemen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh la la, ik zie hier een Marilyn Monroe Muis! ;)
    De tikkende pennen zouden vast een mooie rustgevende aanvulling zijn geweest, ik denk dat je wel veel bekijks zou hebben gehad iig ;)
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh dat staartje, zo schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel! Kijk dan toch eens wat lief! En fijn! En perfect!
    Je renaissance gaat als een trein zeg!
    Owwww... Wat zullen die bolletjes in je tas gebrand hebben (mezelf kennende) :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik moest me inhouden maar heb het gered.
    Misschien toch eens al de moed bijeen en gewoon doen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig,dat kleine broekje van het muisje.
    Echt priegelwerk,maar daarom zo mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een puik onderbroekje, schattig.
    En hulde voor het stilzitten ik doe het je niet na ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, the underpants are funny, really cute! And the shawl, wow, looks complicated but will surely become a real treasure :-). Groetjes, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gave sjaal wordt dat weer je hebt de smaak te pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, onderbroekje hoort er wel bij. Maar ik moet eerlijk bekennen dat veel van mijn popjes ook nog broekloos zijn...
    En die sjaal moet je maar niet teveel laten zien :), ik ben gewoon jaloers op zoveel breikunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat kan natuurlijk niet , bij de Mattheus Passion met tikkende breipennen gaan zitten. Erg irritant voor de andere luisteraars. Goed dat je het dus niet gedaan hebt.
    Het onderbroekje is helemaal geweldig en de sjaal wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb trouwens breipennen die niet tikken hoor .....

      Verwijderen
  16. Ach,die arme muis. Ligt ze zomaar in haar onderbroek te kijk.
    Maar een breiwerkje mee naar de Matheus zou wel lekker zijn...
    Dit ziet er voor mij alweer knap ingewikkeld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat roze rokje is eigenlijk een tutu- tje en daar hoort zo'n beeldig broekje onder.. Zo charmant, dan mag je wel je rokje even opwippen om het te showen!
    Die sjaal staat, met de sari, toch wel nummer 1 op mijn lijst... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo kan de muis keurig afgeleverd worden!
    Je sjaal wordt prachtig en ja, ik heb ook altijd een haakwerkje in mijn tas. Nu kan ik stiekem wel eens genieten van wachten in een volle wachtkamer bij bijv. tandarts of arts!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klassieke muziek en een (geluidloos) handwerkje. Dat gaat voor mij ook best samen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ziet er allemaal heel erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen