maandag 4 november 2013

wol, wol en wol..................

Van Vita een van de schapen van Esther weten jullie inmiddels dat ik haar vacht meekreeg.
een deel heb ik gewassen en gekaard, maar het grootste deel kan ik zo spinnen en daar ben ik dan ook mee begonnen en het gaat als een trein.
Heerlijk zo op mijn side kick ,maar ook de walnoot geverfde texelaar is inmiddels voor de helft gesponnen.
Ik heb alles Navajo getwijnd (driedraads) ,wat ik erg mooi vind.
En ook heb ik al zitten broeden wat er van gemaakt wordt.
ik begin in ieder geval met eerst iets voor Esther.
ik vind het echt prachtig en jullie.................!!!!!!
 
En bedankt voor jullie gezellige lieve reacties gr marloes
 

31 opmerkingen:

  1. Ja heel mooi. Een paar lekker warme sloffen of sokken... denk ik dat je gaat maken ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je heerlijk bezig. Je hebt echt het wol virus te pakken en ik kan je verzekeren dat je het niet gemakkelijk weer kwijt raakt.Het fijne is dat heel basic werkt. Het geeft veel voldoening.
    Je ziet er prachtig blauw uit!! Dat is je kleur en dat mag heel de wereld weten.
    Ik vind je wolletjes ook PRACHTIG.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow .... geweldig toch om zo, wat begint met een vacht, zulke prachtige wol te kunnen maken!

    En wat het gaat worden .... geen idee, maar jou een heel klein beetje kennende iets prachtigs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem4.11.13

    Oh wat mooi Marloes! En bent inderdaad heerlijk bezig, wat een energie :)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap zeg !! De kleuren zijn prachtig ! heel natuurlijk. en wat zit je op een leuke bank (leuke stof ) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat virus herken ik inmiddels heerlijk om zo bezig te zijn, ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He zus, doen we ook nog iets anders?!....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig!! en wat ziet het er mooi uit...goed bezig Marloes! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik ben zo jaloers. Het is mijn wens om ooit nog eens zelf mijn wol te spinnen en te kleuren. Het hele proces lijkt mij zo leuk!
    Ik vind het er prachtig uitzien Marloes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yes, dat lijkt me ook wel wat hoor om achter het spinnewiel te zitten!
    Leuk om je zo bezig te zien, Marloes. Je hebt je ding er echt in gevonden hè...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. uuuuuh lieve lieve Marloes ik heb al 2 prachtige kadootjes van je gehad! Kreeg vandaag van de kassa-dame al een compliment over het beursje...
    Ben al blij om Vita haar vachtje in zulke goede handen te zien, leuk leuk!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow jij bent snel, al een heel schaap gesponnen nu nog 2 keer knipperen en je trui is klaar :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, knap dat je dat kan, spinnen lijkt mij een vak apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem4.11.13

    ik vind dit zo gaaf..... ik heb gezien hoe je het mee nam en dan zie je dit weer ... kunstig en mooie foto's om van te genieten''liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk gezicht dat spinnen.. voel je je dan niet sprookjesachtig bezig???
    ben benieuwd wat je er van gaat maken.. de kleuren zijn in elk geval prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, dat ziet er mooi uit. En dat rechtstreeks van het schaap, hoe puur en natuurlijk wil je het hebben. Ik heb geen idee wat je gaat maken maar het wordt vast iets heel moois. Fijne dag, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke foto's. Je hebt een prachtige kast om al je materialen in te bewaren en de foto van jou al spinnend op de bank, gezellig!
    De kleuren vind ik heel mooi 'naturel' geworden. Laat je ze ook zo of ga je ze nog verven? Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken voor Esther maar dat krijgen we vast nog wel op je blog te zien.
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om jou zo bezig te zien en om te zien hoe de vachtjes mooie bolletjes worden, de kleuren zijn mooi hè! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zit er bij jullie meer minuten in een uur of verkopen ze bij jullie tijd hi hi wat een mooie wol en die kleur bruin schitterend Ester boft maar met jou.
    Lieve groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastisch dat je na het schaap het heel proces tot kledingstuk zelf doet! Je gaat er vast weer iets prachtigs van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super oma in actie!
    Jij bent echt geweldig!!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem5.11.13

    Prachtig...en ook kaarden met de hand...helemaal goed:)
    ..en zien we daar het spijkerrokje van je vorige post?
    We gaan vast binnenkort horen wat je gaat maken van de wol.
    Alvast succes!
    groetjes Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ijver Marloes.
    Je bent zo heerlijk bezig altijd.
    Jij hoeft je duidelijk nooit te vervelen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk om je zo bezig te zien. Mooi garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi garen en oh, dat was ik helemaal vergeten: een doek op schoot... Ik heb in geen 30 jaar meer gesponnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Marloes, wat mooi allemaal. Volgens mij heb je geen tijd meer om te slapen zoveel als je gedaan hebt
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh ik vind dit echt heel leuk! Een product van begin tot einde uit jouw hand, schitterend! Ik heb dit weekend iemand zien spinnen met Angorawol van konijntjes, vond ik ook heel fascinerend, ik overweeg om zo'n konijn in huis te nemen, om de 9 weken heb je daar nieuwe wol van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wow je gaat echt als een speer hè. Ben wel heel benieuwd wat je voor die Essebes gaat maken en natuurlijk ook voor jezelf! Heel veel plezier ermee en mij valt alleen die prachtige blauwe panty op hihihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Klasse hoor, ik zit hier met mond open te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen