woensdag 27 november 2013

voor esther

Van Esther kreeg ik prachtige ruwe wol waarover ik al eerder vertelde.
De hele partij is inmiddels gewassen en gekaard ook mede namens mijn lieve echtgenoot die flink geholpen heeft met kaarden daar ik zelf een beetje last van mijn arm kreeg en dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken...........
Dus daarna flink aan het spinnen geweest om voor Esther iets van haar eigen vita vacht wat te maken.

We noemen het het Vita tasje
het is een stevige wat hardere wol driedraads getwijnd  en zeer geschikt voor dit soort dingen dus je begrijpt het volgende project zit inmiddels al in mijn hoofd dus ......want als ik de smaak te pakken heb!!!!!!!
 
 

25 opmerkingen:

  1. o heerlijk Marloes ik heb nu al zin om in het voorjaar op schapenvachten jacht te gaan !! Schattig tasje
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tas heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow wat super dat je zo'n bijzonder tasje voor Essebes maakte van haar schaap ;). Goed bezig! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het tasje echt prachtig! Zo leuk voor Esther om zo een deel van de grondstoffen terug te zien, top gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooooi, een prachtig tasje is het geworden. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig tasje heb je gemaakt. Je kunt nog heel veel breien met deze wol. Naturel tinten zijn altijd mooi.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bedaan. Op naar een winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zoooo ontzettend blij mee, gewoon van eigen "landgoed"
    Nogmaals dankjewel XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk tasje.
    Ik ben benieuwd naar je volgende project.
    Want stilzitten staat niet in jouw woordenboek,lijkt me zo.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem28.11.13

    MOOI!!! Echt prachtig gemaakt Marloes, je inspireert me!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi tasje , altijd prettig uit zelfgesponnen wol.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem28.11.13

    ach ik zag hem bij essie....zo ontzettend gaaf zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zalig dat je dat allemaal kan. En zo een mooi tasje. Ikke toch een klein beetje jaloers....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat knap van je en heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. och, wat een prachttas zeg. En wat bijzonder het verhaal wat erachter zit.
    Super!

    knuf van Ijsbrand, die hier met volle teugen geniet xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toffe tas, las er al over op het blog van Esther. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Marloes, ik zag 'm net bij Es;. Wat ben je toch goed bezig! Geweldig die tas, wat een mooi geschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. knap!!! en niet vergeten af en toe ook wat te rusten he...beterschap voor je arm!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat zal ze erg leuk vinden, want wat is er nou mooier dan een tas van je eigen schaappie :-) Lief van je dat je dat voor haar gemaakt hebt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie tas.
    Ziet er heel gezellig uit,
    zeker als je het verhaal erachter kent.

    Zorg goed voor jezelf zodat je arm snel weer de oude wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 30 jaar geleden leerde ik op cursus spinnen met allerlei materialen. Ook hondenharen en rare vachtjes van andere dieren. Nu ben ik nogal allergisch en kon na afloop van de les nauwelijks meer uit m'n ogen kijken. Kostte me wel een nieuwe bumper voor de auto.
    Jammer dat Grace niet een mooi vachtje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat heb je echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een super mooie tas heb je gemaakt. Leuk hoor om iets te krijgen wat van je eigen wol is gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo gaaf dat je dit helemaal vanaf de wol die zo van het schaap komt, tot een geweldig tasje hebt gemaakt!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een mooi tasje en zo te zien kan je nog heel lang vooruit.. en denk om je arm. Kaarden is best zwaar werk.


    BeantwoordenVerwijderen