dinsdag 27 oktober 2015

dankbare dinsdag

misschien denken jullie daar komt ze weer met de dankbare dinsdag, maar ik besef dat het toch ook zijn waarde heeft om regelmatig stil te staan bij kleine dagelijkse dingen of dingen die een mens blij maken .
Een vast moment in de week helpt daar goed bij .
dus ja ik blijf nog even doorgaan ....

ik liep net door de polder en daar vlogen weer een groep ganzen ,het plaatje is van eenden ook die zitten daar met grote
groepen.
Ik vind het altijd indrukwekkend mooi, maar ook de kleintjes komen weer lekker in de tuin.
Soms is het net een vogeltjes film,
maar nooit saai, ja hoor ze komen weer allemaal.
Fijne dankbare dinsdag

23 opmerkingen:

  1. Tof!!! Hier bijna altijd alleen maar duiven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gewoon fijn door blijven gaan! Ik vind het altijd leuk om je Dankbare Dinsdag blogpost te lezen. Het maakt dat ik dan ook weer even meer stil sta bij de fijne dingen om me heen!!
    En net als jij geniet ik nu weer helemaal van de terugkeer van de kleine zangvogels in onze tuin! En de capriolen van de merels als ze bessen uit de taxus halen :-). Totdat de spreeuwen ze ontdekken; dan is het na een korte wervelende drukte allemaal weg :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel mooi, de dankbare dinsdag, heel goed om regelmatig bij de "kleine dingen" stil te staan.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net die dagelijkse kleine dingen vormen de basis van ons geluk. Fijn dat je ons daaraan herinnert op deze zonnige dag!
    Groetjes,
    Vlimbouter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet stoppen met je Dankbare Dinsdag hoor: ik geniet iedere week weer van je berichtjes. Hoewel ikzelf niet meer de Dankbare Dinsdag op mijn blog zet, ben ik me nog steeds bewuster van de 'gewone' mooie en fijne dingen en mocht ik dat eens vergeten dan word ik daar op dinsdag even aan herinnerd; dank je wel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed marja was ook niet van plan om te stoppen hoor

      Verwijderen
  6. Mooi hoor, stil staan bij kleine dingen, die zijn juist zo belangrijk!!
    FIjne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijft zeker een mooi moment van de week !! soms denk ik wel oeps ik heb geen onderwerp maar het komt zo weer op zijn pootjes terecht vandaag dan de schapen pootjes en de vachten heb ik gescoord op mp beetje zoeken beetje handelen en dan heb je weer wat. ga er in elk geval een mooie vacht van maken. tja en 5 zul je denken tja als er 3 in een door passen dan neem ik er geen 2 want de verzendkosten zijn dan al betaald beetje handig zijn :)))) maar ik ben er weer super blij mee zo gaaf om weer wat op te snorren en zeker als het weer zo'n heel ander soort is :)
    Fijne dankbare dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk ook altijd uit naar die van jou en de andere ben er blij mee

      Verwijderen
  8. Volhouden, die dankbare momenten, hoor Marloes. Het zet ook mij weer even stil.
    Nu ik je vogeltjes zo zie, denk ik meteen, dat ik maar weer eens mezenbollen en zo moet gaan aanschaffen......
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik kijk elke week weer uit naar jou dankbare dinsdag, die van anderen en om er zelf weer 1 te maken....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk en ik naar die van jou en de andere die mee doen

      Verwijderen
  10. Niks mis mee om voor kleine dingen dankbaar te zijn.
    Ik geniet momenteel zo van het weer en de bomen en de kleuren van het blad. geweldig is het...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja,leuk hè,de gevleugelde vriendjes in de tuin.
    Ik kan daar ook zo van genieten.
    En ga maar lekker door met je dankbare dinsdag.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk toch om stil te staan bij dingen waar je dankbaar voor bent! Mogen we elke dag wel doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blijf maar doorgaan met je dankbare dinsdag. Het zet mij ook altijd even aan het denken. Dank daarvoor. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, daar kan ik ook zo van genieten, al die vrolijke vogeltjes die uitgebreid op onderzoek gaan in de tuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt gelijk Marloes...
    Eigenlijk zou iedereen elke dag eens een moment moeten stil staan om dankbaar te zijn! Ook al blog je er niet over, het is zo goed om te bedenken wat je allemaal wel hebt, i.p.v. wat je niet hebt. Mensen zouden er een stuk tevredener van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het juist altijd heel leuk om te lezen, Marloes, jouw Dankbare Dinsdagen!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd leuk om te lezen, dankjewel Marloes!
    Hoe dankbaarder, des te gelukkiger x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn al die kleine vogeltjes weer terug in de tuin. Hier komen ze ook, heerlijk genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je mag nog HEEEEEEEL lang ermee doorgaan, ik vind het schattig om te lezen en het doet vooral stilstaan bij de evidente zaken in het leven.

    Vogels zijn leuk, he, ik zit ze ook de hele tijd te bestuderen. Hier heb ik het voederhuis gevuld, maar voorlopig zonder al te veel succes. Daarvoor zal het eerst wat kouder moeten worden. Hoe komt dat ze bij jou al wel in grote getallen langskomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij hangt heerlijke vogelpinda kaas en ik heb een heerlijke beschutte vogeltuin ,beetje wild en rommelig

      Verwijderen