vrijdag 5 december 2014

Vallen en opstaan

Ja het is vreselijk leuk hoe jullie enthousiast reageren op mijn weef werk, maar werkelijk het is naar mijn ogen echt soms nog broddelwerk hoor, natuurlijk vind ik het leuk om te laten zien zodat jullie straks hopelijk ook de groei kunnen zien .
Maar op dit moment is het echt vallen en weer opstaan , voor vele van jullie misschien akakadabra...............maar echt het leek nergens naar draden die slap hingen en niet mee wilde ,opening die je hebt om te weven leek nergens naar ,fout inrijg dus dubbele draden .
maar het mooie vind ik dat ik de boel echt niet aan de kant gooi maar een grote dosis geduld voor dit soort dingen heb waardoor ik toch weer verder ga en opnieuw begin.

En ook best veel plezier heb en hoeveel ik iedere keer weer leer.
Vandaag naar Haarlem samen met mijn vriendin P. om twee uurtjes les te krijgen van een ervaren weefster.
Een vloed van vragen die allemaal weer beantwoord zijn en waarmee we weer verder kunnen op onze ontdekking reis....................
Samen met Paola vanmiddag alle fouten weer herstelt en opnieuw begonnen.
Dat wil zeggen er staat nog genoeg ketting op dus we kunnen weer starten zonder te veel gedoe op dezelfde inrijg.

En inmiddels ben ik meer tevreden met het beginnende resultaat dus even een kiekje.............
 

En morgen de uitslag van de Give Away laatste kans

15 opmerkingen:

  1. Hoedje af voor jou.
    De kleuren zijn erg leuk, ze hebben iets "Hollands"

    Vroeger op de lagere school, moesten we weven in de handwerkklas. Was toen heel erg gefascineerd, nu nog.
    Ik krijg spontaan weer zin om eraan te beginnen (kleine nageltjes in een groot kader en je bent vertrokken, zo deden we dat op school)

    Wat wordt het bij jou? Ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi brigitte ,het moet een doek voor opschoot worden als ik aan het spinnen ben ,kan ik zo de wol er in rollen en neerleggen ,wel leuk als het een eigen maaksel is gebruik nu een theedoek.

      Verwijderen
  2. Het is inderdaad een heel karwei. Ik heb het gezien bij Willemien (Bommelmien) hoe zij druk bezig was met allerlei weefwerkstukken. Maar het is prachtig werk. Fijn dat je ook nog wat les kunt krijgen van een ervaren weefster. Dat scheelt enorm. Ik merk dat ook met het kantklossen: echt de kneepjes leren!

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er zo ingewikkeld uit dat het me niets verbaasd dat het niet meteen perfect is, al zie ik dat er totaal niet aan, voor mij is het echt kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar word je wel even stil van wat mooi en het werk en alle fouten dat geloof ik direct van je, maar.....ik kijk wel naar de goede geslaagde dingen en mooi is het al !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe was het ook alweer? O ja, oefening baart kunst. Je leert het heus wel! Een mooi weefsel maken vraagt gewoon veel oefening. Je eerste breiwerk was toch ook gen pinwheelsjaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof het meteen Marloes,dat het moeilijk is.Maar ik weet zeker,dat het je perfect gaat lukken.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, oei, dat zie er moeilijk uit om te doen.
    Het resultaat is prachtig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erger dan Chinees!!!! Het inrijgen alleen al moet aartsmoeilijk zijn... maar ik vind dat stuk wat je hebt alvast prachtig gelukt!
    Fijn Sinterklaasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe wel ik er geen ervaring mee heb, lijkt het me heel leuk om te doen. Soms Google ik wel eens wat, maar dan klik ik toch weer weg, ik heb nog zo veel leuks op mij lijstje staan.... maar als ik jouw berichtjes leest, begint het wel af en toe te kriebelen ;)
    Je 'schootdoek' vind ik heel mooi worden. Na een middagje 'bijscholing' gaat het vast weer lekker?
    Groetjes weer en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, het is waar: oefening baart kunst! Leuk dat je zo'n enthousiaste doorzetter bent, want moet je nu eens kijken hoe mooi die doek wordt!
    Fijn weekend, Marloes...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het echt heel mooi! Knap dat je zo doorzet!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super dat je zoveel geduld hebt en zo zie je maar ... de aanhouder wint hé. Ziet er heel goed uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen