woensdag 1 oktober 2014

Kringloop aan de deur?

bij ons in de wijk, Amsterdam west is een erg leuk idee ontstaan 12 studenten van het Hout en Meubilerings College gaan in overleg met bewoners hun ideeën ventileren en kleine boekenkastjes maken.
12 stuks men moet een beetje denken aan een wat groter vogelhuisje.
En.................hier heb ik me voor opgegeven.
de bedoeling is er boeken in te zetten die je kwijt wil , gelezen hebt, delen wil.........eigenlijk samen gebruiken .
dat lijkt me prima ik hoef geen kast vol .
Dat leek me nou zo leuk en goed voor de buurtcontacten zie hier een voorbeeld
En ook lekker kleurig aan je hek tja ik zie dat wel zitten , het kastje kan een thema hebben  zodat je van buiten al kunt zien wat voor soort erin zit.
ik denk dat ik iets wil met meer mogelijkheden als dat kan ,
voor ieder wat wils lijkt me prima .
we zullen zien..................
 
En iedereen die wat gebreids uit het K .Fasset boek wil zien zal toch nog even geduld moeten hebben hoor
helaas geen tijd bij geleverd ,het hoofd en de handen willen wel............
ben met van alles bezig komt goed.....

17 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee! Ik heb er dikwijls over nagedacht maar ben niet zo handig om een kastje te timmeren. Misschien wat voor de VMBO school hierachter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee is dat.
    En het kastje ziet er ook nog
    eens heel erg leuk uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en goed initiatief! Een tijdje geleden heb ik het ergens een keer voorbij zien komen, maar wel in een iets andere vorm. Meer een kleine bibliotheek, waar je kon lenen...
    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk idee ben heel benieuwd wat of je weer tegen komt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi idee. Zou jammer genoeg in onze wijk hier niet werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt leuk! In onze woonplaats zie je dit soort dingen ook af en toe. Geeft toch zo'n gezellig gevoel. Benieuwd naar het vervolg. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig idee. Hoop dat het gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een heel goed idee,leuk dat je meedoet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee. Ik hoop dat het veel succes heeft.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh leuk, heb het in Flow zien staan! Erg leuk idee en gaaf dat je meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga er ook 1 maken voor hier aan de weg, leuk! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk initiatief. Gaat zeker een succes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super geweldig cool! Daar droom ik al lang van... We zijn nog op zoek naar een ideaal kastje en (Karel naar wat tijd)maar ooit komt het er van! Als je studenten daar ook eens in België willen werken, laat ze maar komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wow wat een leuk initiatief! Ik heb er ook wel eens over nagedacht dat dit hier ook leuk zou zijn...maar tsja ben nu ook weer niet zo'n lezer...komt er vaak niet van.
    Mevrouw Pardoes heeft ook een hele leuke in haar voortuin staan.
    http://mevrouwpardoes.blogspot.nl/2014/06/minibieb.html
    Heel veel plezier ervan! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk! Hier in de wijk staat er sinds een tijdje ook een en hij is hartstikke populair. Ik heb m'n rondje met Anne zelfs verlegd, loop er regelmatig langs. Even kijken. :) Zelfs in de auto (kom er minimaal 1 keer per dag langs), moet ik even kijken. Hartstikke verslavend! En ik leg er ook regelmatig boeken in. Het is dan ook zo leuk om te kijken of je boeken al weg zijn. Veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow leuk idee!! Trouwens 13 oktober is het weer zwerfboekendag .... gewoon een boek in het wild loslaten op een openbare plek met een leuk briefje erin of zo.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen