dinsdag 7 oktober 2014

dankbare dinsdag

Dank aan Sylvia voor dit leuke boekje die ze verloot had en ik de gelukkige was.
En .....ja het boekenkastje in de tuin krijgt zijn vervolg, gisteren gespeet date met de student die het gaat maken.
Wat een ideeën gingen er over tafel, in heel amsterdam west komen 12 kastjes te staan.
met allemaal een andere uitstraling of inhoud.
Hier wordt uiteindelijk een plattegrond van gemaakt zodat je zelfs op soort kan lezen als je langs de kastjes fietst.
Bij ons in de tuin een kastje  "allerlei" met een wensvakje zodat je er een briefje in kan doen of er iemand is die een bepaald boek heeft liggen .
De buitenkant wordt bloemig ,vogeltje op het dak ,dat is het plan .
eind november zou het kastje er moeten staan
Ook helpen we met het maken , verven doen wij in dit geval nog een hele klus hoor maar ,wel leuk er daadwerkelijk mee bezig te zijn geweest straks
Nou van dit soort dingen word ik al blij bij voorbaat en weer iets om dankbaar voor te zijn .
En jullie waar worden jullie blij en dankbaar van!........................


14 opmerkingen:

  1. Vind dit een mooi initiatief en heel leuk om te doen. Maar helaas is dat hier in onze studentenstad Leuven niet haalbaar. Deze huisjes zouden snel als trofeeën terug te vinden zijn op de studentenkamers. Zo had hier onlangs een dame (eigenaar van speelgoedwinkel ) het initiatief genomen om een grote rek ( die ze huurde v/e firma ) op straat te zetten en deze te vullen met speeltjes en knuffels die ze niet meer verkocht kreeg. Iedereen die wou mocht dan gratis iets meenemen. Tot op een dag dat plots de rek door jongeren werd meegenomen ondanks deze met kettingen vastlag. De vrouw moet nu die rek gaan vergoeden daar deze in bruikleen was. Erg hé.

    Ik ben blij en heel dankbaar als ik mij 100% kan inzetten om anderen te helpen.

    Fijne dinsdag, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je gewonnen haakboek ...
    Een superleuk initiatief van het boekenkastje ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk idee en dat het zo aanslaat toppie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ik kan al bijna niet wachten om te zien hoe het kastje er gaat uitzien. Zo te lezen, gaat het er tof uitzien. Nog veel plezier met het maken ervan en ook veel plezier met je "nieuwe" boek ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je nieuwe boek en je nieuwe date. Wat een leuk project. Heerlijk hé zoiets positiefs tussen al het gemopper dat zo vaak te horen is in de maatschappij..... Leuk ook dat je er zelf aan mee gaat werken, zo wordt het echt 'teamwork'. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo geweldig! Van jullie én de studenten!!
    Het komt allemaal goed met de wereld als er meer mensen zoals jullie zijn! Fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word erg blij dat de poppenwieg die mijn vader voor mij timmerde, zo'n zestig jaar geleden, een nieuw verfje kreeg en er weer prachtig uitziet. Klaar voor de derde generatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk initiatief is dit.
    Je moet er maar opkomen.
    Ik word blij van een tekening die ik momenteel
    aan het maken ben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat boekje komt heel goed terecht met 2 van die leuke boefjes als kleinkinderen! En dat boekenkastje wordt heel leuk. Jammer dat je zover weg wooont want er staat hier nog een restje van de boekenkastopruiming in mei en de schuur.Dat moet nodig naar de kringloop. Maar ja, druk druk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd, wat een leuk boekje!!
    Dat belooft veel moois! ;-) Net als het kastje, leuk idee zeg!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk initiatief!
    Ik word blij van heel veel dingen, je moet ze alleen willen/kunnen zien!
    Fijne dinsdag.
    Haakgroetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gigantisch interessant.
    Ik ben nu al (in jouw plaats) heel erg benieuwd naar wat er zoal allemaal gewenst zal worden.

    Misschien moet ik er op eigen initiatief maar eentje voor ons huis zetten om veel wensen te krijgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd leuk boekje Marloes en wat een superleuk idee die boekenkastjes, hopelijk wordt het een groot succes!!

    BeantwoordenVerwijderen