zondag 15 september 2013

dag van de wol

Gister zijn we naar Oijen gereden ,niet om de hoek maar wel de dag van de wol en ja ik ben gek op wol !
Slecht weer voorspelt maar het viel alles mee ...................
Daar ontmoete ik Alexandra van het blog http://hetwolbeest.blogspot.nl
en dat was erg leuk ,zij geeft ook workshops ,vilt breit spint verkoopt van alles op gebied van wol en wat al niet meer .
verder kocht ik een heel leuk sokkenpakketje. Om deze sokken te breien bij "spolletjes"

ook heb ik nog een mooie grijze schapenvacht van het
Drents heideschaap gekocht met twee kleuren geverfd geiten mohair om dat er door te spinnen,
weet nog even niet wanner maar het is er vast en erg mooi en lekker al gekaard dat scheelt een hoop werk ook wel een keer lekker.
Er is daar heel veel moois op wol gebied te koop ik heb weer genoten.

20 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je naar de dag van de wol geweest bent. Daar had ik ook wel zin in gehad; het is hier vandaan helemaal een eind weg. Er komen wel meer uitjes waar ik me al op verheug.... Dat sokkenpakketje is natuurlijk super mooi. Lekker kleurig. De wol/mohair die je gekocht hebt is ook al zo prachtig. Heerlijk toch dat je weer het een en ander op voorraad hebt...... ;)
    Fijne dag nog.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk sokkenpatroon!
    En die wolletjes hebben een hele mooie kleur, dat wordt vast een heel mooi garen. Ga je dat zelf spinnen? Dat is iets wat ik niet kan en nog heel graag eens zou willen leren.
    Groetjes, jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zelf spinnen inderdaad, en zou het zeker gaan doen is een heerlijke bezigheid om mooie dingen te maken,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah Marloes dat wordt vast heel erg mooi. Ik heb gister net gezien staaltjes van een ingesponnen draad erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie sokken worden dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt dus weer het een en ander aan materiaal,waardoor je je weer heerlijk kunt uitleven,Marloes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat de donkere avonden maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke spullen heb je gescoord vooral dat sokkenpatroontje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke wolletjes, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jou handige handen gaan daar weer prachtige spulletjes van maken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk,maar wel een hele klus die sokken...eerst spinnen en dan breien,ha,ha...maar daar draait Marloes haar hand niet voor om!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, jij bent klaar voor de herfst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie spulletjes, hoor! En het wordt nu echt herfst, dus extra motivatie om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihi...ik heb ook net een blogje geschreven over Oijen! En nu denk ik toch vrijwel zeker te weten dat ik jou heb gezien!!! Ik zat koffie te drinken en jij liep langs...volgens mij ;) Had ik nou maar iets gezegd!! Maar ik twijfelde ook wel heel erg... Het was leuk hé..ik heb ook genoten! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, volgens mij is het bij jou elke dag 'dag van de wol'. Superleuk die sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem16.9.13

    Dankzij jou (weer) aan het vilten geslagen. Met Astrid samen vorige week een avondje gevilt. Zij heeft echt een heel mooi roodborstje gemaakt. Ik nog bezig met een Vlaamse Gaai; maar moest nog wachten daarna op wat extra kleurtjes....Heerlijk dat prikken !!! (ook in je vingers...hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk om al dat moois voorbij te zien komen wat een mooie sokken maar dat in breien weer houd mij om de zeeuwse sokken te breien jij zal je niet vervelen de komende tijd.
    Liefs Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt een projectje voor jou!!
    Ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet het er allemaal mooi uit, klinkt als heerlijk dagje. Ben benieuwd hoe het gaat worden. Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, dat sokkenpatroon. Wat zal dat leuk zijn om te breien met al die verschillende motiefjes.
    De wol ziet er ook al zo aantrekkelijk uit. Goede inkopen gedaan!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen