maandag 29 juni 2015

Spin genot

Een keer om de 4 weken komen we bij elkaar om te spinnen, ik vertel er wel vaker van .
Iedere keer is het bere gezellig met al die gelijkgestemde dames en zelfs een heer.
We wisselen van alles uit, laten onze projectjes zien hebben allerlei nieuwe ideetjes .
15 juli is er weversmarkt in Hoorn en daar gaan we met een stel naar toe.

Deze keer was iedereen weer eens bij mij thuis, een drukte van jawelste we waren met 11 man dus je kan je er vast iets bij voorstellen.Al die zoemende spinnewieltjes het paste er allemaal net in.
Ook waren er weer nieuwe spinners bij dat is wel erg leuk dat de groep toch ook steeds weer groeit.
Van Bregje kreeg ik prachtige wolrolletjes die zei zelf had gemaakt en prachtig ingepakt.   
Prachtig he die kleuren
Ook had Marleen weer heerlijke koekjes gebakken en anneke cake iedere keer is er iemand die iets doet dat gaat heerlijk spontaan en is niet verplicht hoor.


Van die rollexjes word je best aangestoken dus pakte ik weer eens mijn mengbord en ging ook aan de gang en maakt wat rolletjes
 





Het was weer een creatieve avond.


16 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit, leuk zoveel gelijkgezinden bij elkaar!
    Die foto's van de rolletjes zien er leuk uit, maar maken dat ik even het spoor bijster ben :-)
    Waar in het proces van vacht tot vest worden die rolletjes gekleurd en gemaakt? Ik dacht altijd dat er met plukjes vacht gesponnen werd en dat daarna de strengen wol gekleurd werden. Maar dit ziet er anders uit dan ik als leek voor ogen heb :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! En wat een mooie kleuren zie ik voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt volle bak, en wat gezellig zo samen aan het spinnen. Mooie wolrolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk zo'n volle bak!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig om zo met z'n allen te spinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net lolly's, die rolletjes van Bregje :-)
    Wat een gezellige boel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een huis vol.
    Het ziet er erg gezellig uit.
    En wat een mooie kleurtjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ga je daar zitten, Marloes, op die markt in Hoorn? Of gewoon kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lijkt me dat onwijs gezellig, al die gelijk gestemde zielen bijelkaar! Heel huis vol! ;-)
    Kwam je wel aan spinnen toe?
    Mooie wolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. crisis wat een mooi gezelschap en wat gaaf zo allemaal bij elkaar hier hebben we het er ook al over gehad om zo iets gaan te organiseren er zijn hier ineens ?? aardig wat dames die het willen gaan leren ( hoe kan het ook niks leukers :) leuk als iedereen om de beurt voor wat lekkers zorgt doen wij ook met de breigroep altijd weer verrassend
    kun je een keer een blogje wagen aan het mengbord hoe dat in zijn werk gaat ?? ik heb er nog niet eerder van gehoord . en wat een mooie rolletjes rollen eruit nou ik ga nog ff aan de slag eerst een blok af breien en daarna nog eeeeven spinnen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit lijkt me zo leuk om eens te doen!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig al die spinnewielen! In de jaten 80 hadden we hier ook een vaste spingroep en dat was erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er supergezellig uit bij jou in de woonkamer!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige drukte bij je thuis... die wolrolletjes zijn superschoon... mooie kleurtjes!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een gezellige bedoening zie ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen