vrijdag 15 mei 2015

de drang om te verven

Bij Hannah zag ik alweer hele mooie wol langs gaan ,ook weer mooi geverfd dus dan gaat het wel weer kriebelen en al heb ik nog lang zoveel niet gesponnen wilde ik ontzettend graag wol verven.
Dus dan maar ongesponnen wol.
Vaak doe ik dit samen met Paola mijn spinvriendin dus prikte wij de vrijdag hier voor.
fluitenkruid ,ijsladsmos en uien aftreksel had ik al eerder deze week gekookt en daar moest ook nog een indigobadje bij want juist dan word het spannend .
Dus zo gauw ik uit mijn bed kom begin ik al met dingen op te zetten .
toen hebben we nog een  groen kleurtje aangemaakt van gewone verf, want daar wilde Paola 600 gr mee verven.
Dus hupsakee we waren weer helemaal in de flow................de ongesponnen

en de gesponnen wol we zijn er weer super blij mee ................

26 opmerkingen:

  1. Moooooooi! Nou wil ik ook weer. Haha
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kleuren zijn het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Mooie kleuren Marloes, wij zetten de potten weer in de zon.....Dus ik ga zo vast Fluitekruid knippen zo steken we elkaar aan hahahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren zijn het geworden.
    Petje af,hoor.

    Fijn weekend gewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, vooral de kleuren op de bovenste foto zijn erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleuren en wat een mooie tegeltjes achter het fornuis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dit lijkt me ook zo leuk om ooit eens te doen! Ik kan me voorstellen dat het nog verslavend is ook; gewoon de spanning om te zien wat de kleur uiteindelijk wordt....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren. Schitterend als je dit alles kunt. Petje af !!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aiai...het is besmettelijk! Nu wil ik ook weer aan de slag!! ;-)
    Moooooie kleuren, en wat gezellig, zo met zijn tweetjes verven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Net hekserij, maar zonder padden hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooohhh die kleuren!!!!!! Mmmmmmm
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh zucht die tegels... Hihihi tsja dat is het eerste wat mij opvalt en waar mijn oog maar op blijft steken. Love them! Ennuh lekker geverfd hoor, dat gaan vast weer prachtige creaties worden. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, toch wel een beetje jaloers op zo een prachtige kleurtjes. Heeeeeeeeel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaan we ook nog zien wat het is geworden??? Ben er heel benieuwd naar. Mooie kleuren bij elkaar!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker volg maar en dan komt er zeker wat langs ,maar daar ik altijd verschillende dingen doe kan het even duren hoor

      Verwijderen
  15. Wauw...prachtige tinten groen Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, wat een mooie kleuren! Om te stelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat heerlijk ik loop ook al met andere gedachten langs het fluitenkruid, maakt het nog uit in wat voor een pan je gaat verven een emailie wolkjes pan kan dat ?? of laat het sporen na in je pan, het ziet er super de super uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan in de meeste pannen maar ik he er oude voor die ik daar voor gebruik en emaille pannen gaat ook prima.de gele is alleen fluitenkruid . Geel oranje is van de uienschillen ,aluin om de wol open te zetten .

      Verwijderen
  18. Geweldig om te zien hoe je die prachtige kleurtjes voor elkaar krijgt. Mooi!!
    Fijne zondag Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn Oma Heks, geweldig!!! Echt kei indrukwekkend! En mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben het helemaal eens met al die reacties wat een schitterende kleuren.
    lieve groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig! Oudste dochter had dit weekend mijn veegveeghoesje in de hand... opperste bewondering voor jouw kunsten!!! Leuk hé!
    Fijne week Marloes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die geverfde wol is zo al decoratief op zich ! Zo mooi, al die kleuren samen!
    Wow, bezig bijtje zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk om te zien hoe je het doet! Lijkt me geweldig om te doen. heb je ooit met wede geverfd. Ik zag er hier ooit een leuk stukje over: http://lupineke.blogspot.nl/2012/09/wede-verfplant-uit-een-ver-verleden.html

    BeantwoordenVerwijderen