vrijdag 8 augustus 2014

zo veel gezelligheid en enthousiasme

allereerst mijn nieuwe volgers hartelijk welkom op mijn blog.
Fijn dat jullie gezellig langskomen.


Gister was ik nog een dagje op'' tuinderij de ganzert'' om het spinnen van de wol nog een keer te begeleiden.
Er was flink geoefend en het ging harstikke goed met als gevolg blije tuinders en ik natuurlijk ook, zo leuk te zien dat ze de smaak te pakken krijgen
Middags een heerlijke Italiaanse lunch , vakantie sferen werden opgeroepen.
De tuinders hadden zelfs kadootjes voor mij gemaakt zo leuk.
Ben nu in het bezit van een grachtenpandje, erg leuke houten knoopjes die zeker op mijn nieuwe vest gaan komen een mooie slingeren nog veel meer.
Echt super verrast en verwend.
Verder plukte esther nog karmozijn bessen voor me waar ik straks even een verfextract van kook ,om weer wol mee te verven.
Weer een nieuwe uitdaging ben benieuwd.
En zette ik nog een klapbalsemien van haar in mijn tuin.
Al met al het was erg leuk allemaal.
Die geverfde wol komt vanzelf weer langs hoor maar dat later..........

15 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe de geverfde wol er komt uit te zien,Marloes.
    En je bent dus lekker verwend daar.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om zulke lieve waardering te krijgen, mooie cadeautjes!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las er al meer over bij de Ganzert. Wat geweldig leuk dat je dat deed.
    Ben benieuwd naar je experiment met karmozijnbessen. Hier kwam een plant aanwaaien...en die bloeit met één tros........en die KLAPbalsemien, daar moet ik om lachen. Ik ken hem als SPRINGbalsemien denk ik?? Eenmaal in je tuin kan het een plaag worden hoor, maar goed, je herkent de jonge plantjes zo........Klapbalsemien....tsssss.....
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Karmozijnbessen, die heb ik wel eens zien staan. Ze komen me tenminste heel bekend voor.
    Mooi dat je enthousiaste spinsters hebt "gemaakt". Altijd fijn om je passie te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou dat klinkt weer als een klok ja ik dacht ook spring balsemien , springbloemen zeggen ze hier ook wel en ja het groeit als onkruid maar mooi is het zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is super.... Je deelt je kennis en je geeft wat van jezelf en je krijgt zoveel hartelijkheid en fijne dingen terug. Heerlijk die menselijke warmte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een heerlijke dag, geniet van je kadootjes en kijk nu al uit nar je verfbad, wij gaan m weer in de pot zonneverven....X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super dat ze uw werk zo waarderen. De knopen vind ik heel origineel en zijn een mooi aandenken aan deze dag. Toch fijn zo'n gezellige groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap werk, dat spinnen, mijn schoonzus doet het ook. En dan ook nog wol verven, ik las er als kind over in een Ariadne, het leek mij zo leuk. Het is er nog nooit van gekomen. Leuk dat je het spinnen met de tuinders gedaan hebt. Zo gezellig, al die kadootjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Originele knopen.
    Een heleboel gezelligheid blijkbaar.

    Ik heb de klapbalsemien net bij Es gezien (was onbekend voor mij)
    en rood verven met bessen lijkt me een ervaring die ik ooit in mijn leven nog moet doen. (ik zet het alvast op de lijst-van-dingen-nog-te-doen-voor-ik-oud-en-versleten ben)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat klinkt naar een heerlijk dagje. Ik krijg niet alle foto's te zien hier op ons vakantieadres maar ze zijn vast bijzonder leuk. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ijver is er aan de dag gelegd, leuk om te zien! Ben benieuwd hoe je wol eruit komt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief dat ze je zo verwend hebben. Daar doe je het natuurlijk niet voor, maar het is tegelijkertijd ook heel fijn om iets terug te krijgen dat met liefde gemaakt is.Die knopen vind ik super, ze staan vast heel mooi op een zelfgesponnen en zelfgebreid vest!
    Succes met verven (of doe je dat later en maak je nu alleen het extract misschien?)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een verwennerij! Ben benieuwd naar het verfresultaat.

      Verwijderen
  14. Zo tof voor beide partijen! Echt een win win situatie, geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen